مهدی ایلبیگی از مدیران فیلمبرداری جوان و پرکار سینمای ایران، معتقد است فیلمبردار خوب کسی است که بتواند قصه را در فرم درست روایت کند.
وی در گفتوگو با خبرنگار «پایگاه خبری فیلم کوتاه» گفت: با نورپردازی، با دوربین و هر ابزاری، روایت مهم است. تکنیک و ابزار بهتنهایی در کیفیت و موفقیت موثر نیست بلکه شناخت ما از محتوا، فرم و قصه، خروجی و کیفیت بالا را تضمین خواهد کرد.
محمدرضا جهانپناه از فیلمبرداری موفق سینمای ایران معتقد است آنچه جلوی دوربین اتفاق میافتد از دوربین مهمتر است.
وی در گفتوگو با خبرنگار «پایگاه خبری فیلم کوتاه» گفت: مهم نیست با چه دوربینی عکس و فیلم میگیرید مهم این است چه چیزی را به تصویر میکشید یا خلق میکنید. ابزارها برای رسیدن به کیفیت بهترند نه برای ضربهزدن و محدودکردن.
مسعود امینی تیرانی از فیلمبرداران باسابقه و موفق سینمای ایران، بیش از سه دهه است که علاوه بر کارگردانی، تدریس، امور صنفی، داوری و... هنوز به مدیریت فیلمبرداری فیلمهای کوتاه پایبند و در این مسیر شاخص و سرآمد مانده است.
وی در گفتوگو با خبرنگار «پایگاه خبری فیلم کوتاه» درباره تحصیلات و نحوه ورود به سینما گفت: فارغالتحصیل رشته سینما با گرایش فیلمبرداری از دانشگاه هنر تهران هستم ولی قبل از دانشگاه، سینما را با انجمن سینمای جوان شروع کردم. یعنی در واقع شناخت سینما به واسطه حضور در سینمای جوان و ساخت اولین فیلم کوتاهم با دوربین 8 میلیمتری بود.