پیدا کردن یک تهیهکننده خوب و یک حامی مالی برای ساخت آثار هنری، یکی از پایههای اصلی فیلمسازی است. برای همین دانستن اصول کلی ارتباط با شرکتهای سرمایهگذاری امروزه نکته مهمی است. مهمترین چیزی که در بهدستآوردن بودجه برای ساخت فیلم وجود دارد، نوشتن یک پروپوزال خوب است.
از آشنایی زدایی به عنوان یکی از مولفههای روایت مدرن در فیلم علی ممد ساخته مسعود زارعیان به خوبی استفاده شده است. فیلم به دغدغههای مردی میپردازد که به آب و آتش میزند تا به همگان ثابت کند جانباز بوده و از طریق آن به سوریه برود و مدافع حرم شود.
مایکل تالبوت در کتاب مرتبط با نظریه جهان هولوگرافیک، از دیدگاه دانشمندانی حرف زده که جهان را مانند یک هولوگرام غول پیکر دیدهاند که میتواند توهمی باشکوه باشد. مستند ننا را از این زاویه میتوان بهتر شناخت. محمدرضا وطن دوست مستند ننا را در راستای همین جهان هولوگرافیک ساخته.
مستند مسافران نمونه بارز تعریف جان گریرسون از سینمای مستند است؛یعنی برخورد خلاقانه با واقعیت. حال باید دید این چند واژه چه کارکرد و جایگاهی در فیلم دارند. واقعیت تولید شده در فیلم دو نوع است.یکی واقعیت حاضر در جامعه و مبتنی بر ما به ازای بیرونی و زمان طولی و دیگری واقعیت دراماتیزه و مبتنی بر زمان عرضی.