سینایی: خلاقیت و کیفیت ساختار معیار اصلی ارزیابی اثر هنری

خسرو سینایی کارگردان سینمای ایران درباره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و وضعیت برگزاری جشنواره عنوان کرد: در چند برنامه آموزشی در زمان برگزاری جشنواره حضور داشتم که این برنامه ها با کیفیت مطلوبی برگزار شد و استقبال جوان ها خوب و در خور توجه بود و برایم من هم این برنامه جذاب و آموزنده است.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به نقل از روابط عمومی سینمای جوان، سازنده در کوچه های عشق ضمن اشاره به استاندارد بودن مکان برگزاری جشنواره تاکید کرد: پردیس سینمایی ملت به دلیل کیفیت مطلوب پخش فیلم و فضای مناسب و وسیعش مکانی ایده ال و مناسب برای برگزاری جشنواره بود. نباید فراموش کنیم. پروسه تولید یک فیلم از زمان کلید خوردنش تا زمان نمایشش ادامه دارد ودر حقیقت نمایش فیلم درحکم فینال کار است که باید ماحصل مناسبی باشد.
خسرو سینایی که در سمینار آموزشی جشنواره به عنوان استاد حضور داشت در یادداشتی به جشنواره آورده است: از آغاز اختراع ابزار سینما همیشه فیلمسازان مقید به محدودیت های بخش های صنعتی کار فیلمسازی بودند که شکوفایی ذهن و تخیل آنها را به ناچار به بند می کشید. تحول و تکامل ابزارهای فیلمسازی طی سال های اخیر و همچنین هزینه های بسیار کمتر به فیلمسازان امکان می دهد تا اگر بیان سینمایی را بشناسند و موفق باشند، به مرزهای هنرهایی ناب چون شعر و موسیقی و نقاشی نزدیک شوند.
در اینجا دیگر - کوتاه یا بلند - بودن یک فیلم تعیین کننده ارزش آن نیست چنانکه کوچک یا بزرگ بودن یک تابلوی نقاشی، کوتاه یا بلند بودن یک شعر یا قطعه موسیقی ارزش آن ها را تعیین نمی کند. خلاقیت و کیفیت ساختار معیاراصلی ارزیابی یک اثر هنری است.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران به دبیری هاشم میرزاخانی از 22 تا 28 مهرماه در تهران و سراسر کشور برگزار شد.  

یک دیدگاه بگذارید

لطفا حاصل عبارت زیر را به عدد در کادر مقابل آن بنویسید.
اخبار مرتبط
  • عدلی: وضعیت دفتر سینمای جوان اردبیل امیدوارکننده است

    عدلی: وضعیت دفتر سینمای جوان اردبیل امیدوارکننده است

    انجمن سینمای جوان اردبیل یکی از دفاتری است که امسال با چهار اثر به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه پیدا کرده بود. سعیده عدلی، سرپرست این انجمن درباره علت‌های پیشرفت این استان نسبت به سال‌های گذشته را توضیح می‌دهد.
  • علیرضا رئیسیان: فیلم کوتاه در سینما مثل رباعی در شعر است

    علیرضا رئیسیان: فیلم کوتاه در سینما مثل رباعی در شعر است

    علیرضا رییسیان را به عنوان کارگردان فیلم‌های بلند داستانی می‌شناسیم اما فعالیت اصلی او در مدیوم فیلم کوتاه در حوزه مستند است. او نزدیک به چهل فیلم کوتاه تهیه کرده و کارگردانی تعدادی از آن‌ها را هم خودش برعهده داشته. علیرضا رییسیان در زمان جنگ هم عکاس بوده است و درباره ساختار فیلم‌های مستند تا عکاسی نظرهایی دارد.
  • ایوبی: سینمای کوتاه و مستند را مدرسه سینمای ایران می‌دانیم

    ایوبی: سینمای کوتاه و مستند را مدرسه سینمای ایران می‌دانیم

    دکتر حجت‌اله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، فیلمسازان کوتاه را نمایندگان مهم فرهنگ ایران معرفی کرد و تقسیم عادلانه امکانات سینمایی را مهم‌ترین هدف سازمان سینمایی دانست.
  • طهماسب صلح‌جو: حضور مخاطب به جشنواره اعتبار می‌دهد

    طهماسب صلح‌جو: حضور مخاطب به جشنواره اعتبار می‌دهد

    طهماسب صلح جو مدرس و کارشناس سینما در باره ارزیابیش درمورد نحوه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره با حس و حال و شور و هیجان خوبی برگزارشد و جوان های فیلمساز با علاقه در جشنواره حضور داشتند و حضور جوان ها و علاقمندان در هر جشنواره ای به آن وزن و اهمیت می دهد. جشنواره بدون مخاطب فاقد اثر گذاری و کارکرد است.
  • غریب‌زاده: توجه به استاندارد پخش فیلم ویژگی جشنواره فیلم کوتاه

    غریب‌زاده: توجه به استاندارد پخش فیلم ویژگی جشنواره فیلم کوتاه

    داریوش غریب زاده فیلمساز و کارشناس سینمای کوتاه در باره ارزیابیش از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: برگزاری جشنواره در پردیس سینمایی ملت با امکانات مطلوب و کیفیت خوب پخش فیلم ها در حد استانداردی بود و شکل برگزاری جشنواره به نحوی بود که می شود آن را با جشنواره های الف جهانی مقایسه کرد و شرکت کننده ای ندیدم که از برگزاری جشنواره ناراضی باشد.
آخرین خبرها