مازیار میری: طراوت فیلم کوتاه را برای نسل بعد زنده نگه داریم

روز گذشته در سومین روز از بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نشستی با حضور مازیار میری برگزار شد.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» میری که با فیلمسازان جوان سخن می‌گفت اظهار داشت: طراوات و شادابی خاصی در فیلم کوتاه وجود دارد که متاسفانه در سینمای بلند در حال از بین رفتن است.
وی فیلمسازی سفارشی را بزرگ‌ترین آسیب فیلم کوتاه خواند و توضیح داد: به نظرم در حال حاضر بزرگ‌ترین چیزی که به فیلم کوتاه آسیب می‌زند ساخت فیلم‌های سفارشی است. فیلم‌هایی که معمولا شبیه هم هستند و محدود به زمان خاصی می‌شوند.
میری افزود: البته می‌دانم که فیلم کوتاه جای نمایش ندارد و در بیشتر مواقع کارگردان‌ها مجبور هستند تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار کار خودشان هم باشند. گاهی حتی تصویربردار و تدوین‌گر فیلم خودشان هم هستند که اتفاق این خودش یکی از جذابیت‌های فیلم کوتاه است.
اما باوجود تمام این مشکلات باید به این راه‌کار رسید که چطور می‌توان فیلم سفارشی گرفت ولی فیلم سفارشی نساخت. مثل فیلم ایران خودرو کامران شیردل که وابسته به یک زمان خاص نیست.
مازیار میری ادامه داد: ساخت فیلم سفارشی نباید باعث شود که در راستای توصیه‌های مدیران فرهنگی سال فیلم ساخته شود. چون این مدیران در سال‌های مختلف تغییر می‌کنند و در نهایت شما هستید با فیلمی که محدود به یک زمان خاص شده است. ما باید به این فکر کنیم که چطور شادی و سرحالی فیلم کوتاه را برای نسل بعد زنده نگه داریم.
میری بی‌توجهی به کار گروهی را یکی دیگر از مشکلات فیلم کوتاه دانست و افزود: متاسفانه ما کار گروهی را فراموش کرده‌ایم. در دوره‌های قبل گروه‌های فیلمسازی وجود داشت اما الان شرایط اجتماعی باعث شده که ما یک مقدار از همدیگر دور باشیم.
وی در خصوص تفاوت در نگاه به فیلم کوتاه و بلند گفت: در فیلم کوتاه خلق اثر جذاب است. اما در فیلم بلند تیتراژ مهم‌تر است.
میری اظهار داشت: نباید فیلمسازان ما سقف آرزوهایشان به حضور در یک جشنواره محدود شود. نباید فشارهای مختلف باعث شود فیلم‌هایی بسازیم که محدود به زمانی خاص است. الان شرایط فیلم کوتاه راحت‌تر از فیلم بلند است. ما باید این طراوت فیلم کوتاه را حفظ کنیم.

یک دیدگاه بگذارید

لطفا حاصل عبارت زیر را به عدد در کادر مقابل آن بنویسید.
اخبار مرتبط
آخرین خبرها