مرجان ریاحی– استکهلم: هشتمین جشنواره یاری پس از سه روز نمایش فیلم در اپسالا در استکهلم هم با یاد خسرو شکیبایی آغاز شد.
جشنواره یاری در سینما پارک استکهلم در شرایطی آغاز شد که مردم مشتاق برای خرید بلیت در صفهای طولانی ایستاده بودند و جالب اینکه تعداد کثیری از این مخاطبین را سوئدیهای مشتاق شناخت سینمای ایران تشکیل میدادند. همچنین تعداد زیادی از خبرنگاران رسانههای سوئدی و فارسی زبان برای مصاحبه با هنرمندان ایرانی در سینما پارک مستقر شده بودند.
در میان مخاطبین سفیر سابق سفارت سوئد در تهران و همسرش هم دیده میشدند. داریوش مهرجویی که همراه با همسرش وحیده محمدیفر و دخترش مونا و گلشیفته فراهانی برای جلسه پرسش و پاسخ به روی سن آمده بود در جواب به سوال مخاطبی که پرسید چه دلیلی داشت علی سنتوری عبا به تن کن گفت: در فیلم میکس در قسمتی ما به زندگی یک موزسین می پردازیم که اتفاقا ناصر چشمآذر که خودش هم موزسین است؛ این نقش را ایفا میکند. در آنجا هم چشمآذر عبا تنش است و اصولا خیلی از کسانی که در ایران کار موسیقی میکنند در منزل از این پوشش سنتی استفاده میکنند. در ضمن فراموش نکنیم علی از یک خانواده سنتی است و انتخاب این پوشش کاملا برای او طبیعی است.
در ادامه یکی از مخاطبین ضمن موثر دانستن حضور صدا و اشعار محسن چاوشی در سنتوری از مهرجویی خواهش کرد سلام سوئدیها را به چاوشی برساند که این تقاضا با تائید حضار روبرو شد.
مهرجویی در ادامه در پاسخ به این سوال که سوگلی فیلمهای شما چه فیلمی است گفت: هر چند فیلمها مانند بچههای سازنده هستند اما واقعیت این است که دختر دایی گم شده بیشک سوگولی فیلمهای من است.
در ادامه جلسه گلشیفته در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان که شما در میم مثل مادر یک مادر نمونه بودید و در سنتوری یک زن بیوفا خودتان کدام نقشتان را بیشتر میپسندید؛ گفت: مسلم است که همه یک مادر فداکار را دوست دارند و زنی که به دنبال یک زندگی بهتر دیگر حاضر نیست با شوهر معتادش بماند را درک نکنند!
در ابتدا من هم با آقای مهرجویی بحث داشتم و میگفتم هانیه نباید علی سنتوری را رها کند. اما آقای مهرجویی به من گفتند زن امروز نباید تحت هر شرایطی همه چیز را تحمل کند و هانیه حق دارد شوهری که حاضر به ترک مواد نیست را ترک کند و حالا که فکر میکنم میبینم هانیه کار درستی کرد. چرا باید میماند و تحمل میکرد؟
یک دیدگاه بگذارید